Uplatňovanie štyroch PA pre rozvoj firmy a zamestnancov

25.07.2016 17:25

V prípade, že chcete rozvíjať seba alebo celú firmu, je dobré sa riadiť štyrmi PA. V tom hlavnom zmysle slova ide o aktiváciu (A) rôznych oblastí vo firme (rôzne P). Ak sa bude jednotlivý zamestnanec riadiť jednotlivými PA, bude aj celá firma prekvitať vďaka tomuto podriadeniu sa štyrom PA. Inšpiráciu v aktivácii čerpám z dávno minulej doby, keď som sa ešte ako aktívny dobrovoľný člen AIESEC snažil motivovať ostatných, aby robili to čo ja a to bez nároku na odmenu. Vtedy som to volali "Activating Leadership" a spočívalo to v jednoduchom princípe, že treba dať mladým ľuďom šancu ukázať čo v nich je a oni to ukážu. Nie preto, že to vedia, ale preto, že dostali dôveru. Stali sa z nich lídri, či už projektu alebo tímu ďalších ľudí a aktivovali sme v nich vodcovstvo. Ani ja som nebol na strednej škole prezidentom, ale ako mladý člen AIESEC som dostal šancu stať sa prezidentom lokálnej pobočky po dobu 1 roka a ukázať, čo vo mne je. Ja som nezaháľal a aktivoval som vo svojom vnútri vodcovstvo, ktoré tam niekde zakorenené je. Podobným zmýšľaním som pripravil zoznam 4 PA, ktoré fungujú na rovnakom princípe.

Moje štyri PA znejú teda nasledovne:

  1. Performance Activation
  2. People Activation
  3. Principle Activation
  4. Project Activation

Na článku sa pracuje