3 schopnosti pre úspešnú prácu v korporácii

10.02.2016 10:06

Nebudem chodiť okolo horúcej kaše a rovno zo začiatku vymenujem 3 schopnosti, ktoré musí mať manažér pracujúci v korporácii.

  1. Scale (Rozsah) - schopnosť prijať množstvo úloh rozličného charakteru
  2. Flexibilita - schopnosť reagovať na meniace sa rýchle prostredie (ja píšem zväčša o FMCG) a žiť firemnou kultúrou
  3. Efektivita - schopnosť fungovať na základe priorít

Počas ostatných rokov fungovania v korporátnom svete som sa stále dookola stretával s týmito pojmami fungovania v korporácii a chápem to ako 3 kľúčové vlastnosti úspešného manažéra. Sú to možno nielen 3 vlastnosti manažéra, ale aj 3 často používané zásady fungovania korporácie ako takej, ak chce byť úspešná. Každá takáto veľká firma ako Procter&Gamble, Nestle či Mars má svoje vlastné korporátne prostredie a to bez ohľadu na veľkosť jednotky alebo zaradenie v regióne. V tomto prostredí fungujú vďaka princípom, ktorými sa riadia. P&G sa hlási k integrite, Nestle ku "Good food good life" a Mars sa riadi 5 princípmi. Mnohé ďalšie firmy to majú tiež rôzne definované, niektoré jednoduchšie formou pár princípov, iné zas výpis desiatok princípov a keď sa na to pozrieme trošku bližšie, tak sa to vlastne všetko opakuje. Nie všade sa však týmito definiciami riadia. Poznáte to, prídete do novej firmy a ako prvé na Vás vybachnú, že toto sú naše princípy a všetci sa týmto riadime. Váš šéf však už v prvom týždni príde s neetickým rozhodnutím v spolupráci s nejakým zákazníkom, alebo hneď na prvom školení sa nájdu ľudia, ktorí budú len ohovárať ostatných kolegov a vyvyšovať sa. Žiaľ je to tak, že len málo firiem dokáže svoje hodnoty a princípy realizovať v dennodennej praxi, pričom každý 2. týždeň príde pripomienka hlásiaca dôležitosť tej ktorej hodnoty, či princípu. Už mnoho firiem sa popálilo a po mastných pokutách od rôznych inštitúcii sa na pár mesiacov či rokov poučilo a keď sa TOP manažment vymenil, po čase opäť sklzol ku nedodržiavaniu hodnôt už v tých najvyšších postoch. Z môjho pozorovania však usudzujem, že netreba z tohto robiť tragédiu, no začať treba od seba. Len tak môže každá firma uspieť v dodržiavaní istej politiky fungovania, že bude bazírovať na tom, aby každý individuálne niečim prispel a začal od seba. Prudké porušenie zásad je nutné trestať tým najvyšším stupňom a ukázať tak dôležitosť a vážnosť daných princípov a hodnôt.

Na článku sa pracuje